Top

11 jótanács téli depresszió ellen

Stadthotel-brunner-Yoga-retreat-Winter

11 jótanács téli depresszió ellen

Bár mindannyian törzsvendégek vagyunk, ami a telet illeti, sokak mégis nehezen viselik a szürkeséget és a hideget. Pedig van rá mód, hogy harmonikusabbá és kellemesebbé tegyük a téli estéket és napokat – itt van 11 a legjobb tanácsokból!
 
1. Érints! Ha éppen nincs kit megölelni, akkor öleld meg magadat! Nyújtásnak sem rossz, és noha lehet, hogy elsőre vicces érzés, egyáltalán nem hiábavaló. A tested azt fogja érzékelni, amit kap, és nem azt, hogy ki adja. Természetesen sokkal örömtelibb tud lenni, ha egy másik lényhez kapcsolódsz – az érintés terápiás hatású!
 
2. Hallgass barokk zenét! Kiderült, hogy a barokk zene ritmusa és hangzása megnyugtat, oldja a stresszt, akár relaxálhatsz is hallgatása közben. Természetesen választhatod a csöndet is vagy esetleg olyan meditatív zenét, ami segít kikapcsolni.
 
3. Meditálj! Nem mindig egyszerű feladat, viszont csodálatos hatásai vannak. Visszatalálsz a középpontodba, megnyugszol, kisimulsz, a stressz káros hatásai oldódnak – főleg, ha rendszeresen gyakorolsz.
 
4. Mozogj! A jóga, tajcsi, aerobik vagy a tánc harmonizál, segít abban, hogy testileg-lelkileg egészséges maradj. Ha már elkapott a nátha, pihend ki, kényeztesd magad. Viszont amint érzed az erőt, vedd a jógamatracot és meg se állj a stúdióig!
 
5. Írj naplót! Ezt már sok helyen olvashattad. Mi lenne, ha most tényleg megpróbálnád? Nem kell regényt alkotni, csupán érzéseket lejegyezni, változásokat, álmokat. Lehet, hogy már úgy is felismersz egy mintázatot, hogy vissza sem kell olvasnod a leírtakat.
 
6. Tarts háziállatot! A házi kedvencekkel kapcsolatban elhangzanak jó és rossz vélemények, de a felelős állattartás terápiás, örömteli, pozitív hatása egyértelmű.
 
7. Vedd magad körbe színekkel! Biztosan tudod, hogy a színek milyen kedvezően hatnak tudatállapotunkra. A vörös, a sárga, a narancs ilyenkor ellenpontozza a kinti hideg árnyalatokat, valamint a zöldellő növények látványa is segít a jó hangulat visszaállításában. A barlangtúra most nem annyira aktuális program, inkább a napfényes domboldal vagy egy fényterápiával ellátott szauna lesz, ahol erőre kaphatsz.
 
8. Nevess! Ezt valóban már a csecsemők is tudják, de ettől még igaz, hogy a jóízű kacagás, hahotázás, sőt, röhögés kimondottan gyógyít, felold, elfeledteti a felesleges haragot, sérelmeket.
 
9. Önkénteskedj! Segíts másokon, csakúgy. Az új helyzet megismerése, a szokatlan tapasztalat kiemel a hétköznapok egyformaságából, felemel, és jó érzéssel tölt el.
 
10. Cselekedj! Kezdd el! Készíts tervet, nem baj, ha nem tartod be pontosan, de irányt ad. Ha teszel másért vagy magadért, jobban fogod érezni magad. Magabiztosabb leszel és elégedettebb is. És amikor bezárul egy ajtó, sose feledd, hogy kinyílik egy másik. Minden élmény tanít és rávilágít valamire. Használd!
 
11. Pihenj! Ez itt most nem ellentmondás. Mindenre jusson idő. A folytonos cselekvés is egyhangú, és szükség van a feldolgozásra. Engedd meg, hogy leülepedjenek a dolgok, regenerálódj, hogy újult erővel tudj tovább haladni.
 
 
Szerző: Szálka Sarolta
Fotó: Satdthotel
Forrás: Huffingtonpost

admin
No Comments

Post a Comment