Top

Én és a ciklusom 1.

cikus1

Én és a ciklusom 1.

1. rész: Tavaszi zsongás – avagy a tüszőérés ideje
 
Saját ciklusunk megismerése felér egy önismereti tréninggel! Ha még nem tetted, akkor itt az ideje, hogy figyeld magad és rövid feljegyzéseket készíts a tapasztalataidról. Nem kell grafománnak lenni, elég egy-egy szóban vagy akár csak hangulatjelekkel, amiket bármikor beírhatsz a telefonodba is. A lényeg a megfigyelés és a tudatosítás.
 
Amire számíthatsz: nagy rácsodálkozások, összefüggések felismerése, önmagad elfogadása, saját életvezetésed átalakulása, egy természethez közelibb létezési forma kialakulása. A cél nem másmilyenné válni, hanem elfogadni azt, amilyen vagy, harmóniába kerülni önmagaddal.
 
Az újjászületés időszaka ez. Még tarthat a menstruáció, amikor a petefészkekben már beindul a tüszők érése. A méhnyálkahártya újjá épül és készül a befogadásra, megtermékenyülésre.
 
Az ösztrogén mennyiségének köszönhetően én ilyenkor újult erővel vettem bele magam a munkába, a korábban félbe maradt projekteket könnyedén befejezem. Gyakorlásomra is a lendületesség, a könnyedség jellemző. Szeretem ezt az időszakot, ahogy a tavaszt is. Van bennem egy pici belső izgatottság, egyfajta jóleső feszültség, izgalom.
 
Ebben az időszakban a petefészkeké a főszerep, működésük befolyásolja szexuális és kreatív energiáinkat, amit érdemes tudatosan is kihasználni. Én például szeretem erre az időszakra időzíteni az írásos, kreativitást igénylő munkáimat, a gyakorlásomban pedig a szabad, kötetlen, sokszor már-már táncba hajló, áramló mozdulatsorokat keresem.
 
Gyakorlásunkkal energetizálhatjuk szervezetünket, megalapozva ezzel egész ciklusunk egyensúlyát. Női erőnk megélésében a jóga támogathat minket. Segítenek ilyenkor a földelő gyakorlatok, melyek megadják a stabilitást, segítik a regenerálódást, kiegyensúlyozzák a hormonális változásokat, érzelmi stabilitást adva ezzel. Végezheted a földüdvözletet áramlósan, dinamikusan. Erősítő gyakorlatok, álló ászanák, fordított helyzetek mind segítik ezt az időszakot. Pránajámában a kapalabáti és a nádi sódana ajánlott. Érdemes a gyakorlásba beépíteni a petefészkek finom átmasszírozását is. Ez lehet önmasszázzsal, légző gyakorlatokkal, mardzsarival egyaránt.
 
A növekvő hold ideje ez, a hold energiái befolyásolják női ciklusunkat, de elképzelhető, hogy nálad a tüszőérés ideje nem esik egybe a növekvő holdciklussal. Van, aki teliholdkor, mások újholdkor vagy ezektől eltérő időszakban menstruálnak. Ha valami okból nincs rendszeres ciklusod, érdemes a hold ciklusához igazodnod, gyakorlásodban is ezeket az energiákat erősíteni, ami sokszor segít az elmaradt menstruáció beindításában vagy egy rendezetlen ciklus kiegyensúlyozásában.
 
Lehet neked egész másmilyen ez az időszak, ahány nő, annyi ciklus, annyi érzet és megélés. Nincs jó vagy rossz, egyszerűen más. Amit tehetünk, hogy ráhangolódunk természetes ritmusunkra, figyeljük ezt a folyamatosan jelenlévő és váltózó női erőt és engedjük kiteljesedni önmagunkban.
 
Figyeld magad, találd meg a változásban rejlő lehetőségeket!
 
Szerző: Hortobágyi Andrea
Fotó: Nyul Zsuzsa

admin
No Comments

Post a Comment