Top

Feje tetejére állt világ

dalma_1500

Feje tetejére állt világ

Fordított testhelyzetben ritkán találjuk magunkat a hétköznapokban, kifejezetten jót tesz a testnek. Szinte mindig állunk, ülünk, jövünk-megyünk. A hab a tortán az a kis egészséges testmozgás, amit rendszeresen beiktatsz a hétköznapokba, és ha ezt ráadásul még megfejeled egy fejenállással, akkor máris jelentősen javítottad az esélyeidet a boldogság- és hosszúéletpiacon!
 

Ellenjavallat: nyaki sérülés, nagyon magas vérnyomás, bizonyos fül- vagy szemproblémák (erős szemnyomás), terhesség esetén, és a nők havi ciklusa idején nem ajánlott gyakorolni.

 
A fejenállás csodálatos hatási 
 
A belső szervekre
 
Fejjel lefelé megfordul a gravitáció, más irányban éri ez az erő a belső szerveket, és az ezeket tartó struktúrák ezalatt megpihenhetnek. Ráadásul, a fordított testhelyzet hatására emelkedik a testhőmérséklet, javul az emésztés, élénkül regeneráció. A vastagbélben esetleges lerakódásai felszabadulhatnak, ami segít jobb hatásfokon működni az egész rendszernek.
 
Az idegrendszerre
 
Fejenállás közben a véráramlás erőteljesebbé válik a fejben, ami stimulálja az idegrendszert, frissíti az agyalapi mirigybe és a hypotalamusba jutó vért, ami pedig azért fontos, mert ők szabályozzák a testben a többi mirigy működését. A gyakorlat oldja a stresszt, csökkenti a depressziót, segít, hogy elengedd a szomorú gondolatokat és érzéseket.
 
A lábakra
 
A fordított testhelyzet nagyon jót tesz a folyamatosan terhelt testrészeinknek is: a medencének, a csípőnek, az alsó végtagjainknak, serkenti a vénás visszaáramlást, így különösen hasznos, ha ödéma (vizesedés) is van a képben.
 
A nyirokrendszerre
 
A nyirokrendszer felelős a szervezetbe bekerült hulladékok, mérgek eltávolításáért, a folyadék egyensúlyáért és az immunreakciókért. A fejenállás hatására a nyirokváladék könnyebben mozog, tehát nagyobb hatásfokkal dolgozik, valamint be tud jutni a légzőrendszerbe is, ahol a legtöbb mérgező anyag kerül a testbe.
 
A szellemi képességekre
 
Mivel fejenállás közben nem igazán tudsz elkalandozni – csak próbáld ki! –, kénytelen vagy a jelenben maradni és koncentrálni. Ezzel fejlődik a fókuszálásra való képességed, javul a memóriád, és tovább bírod a szellemi munkát igénylő kihívásokat is.
 
A gerincre
 
Ha helyesen végzed a fejenállást, és rendszeresen gyakorlod, az javítja a testtartást és a légzés minőségét is. Ezek mellett a szívre, az érrendszerre is jótékony hatással van.
 
Most már talán számodra is egyértelmű, miért hívják a fejenállást az ászanák királyának. A gyakorlat párja, amit a fejenállással együtt ajánlott gyakorolni a gyertyapóz, amit – nem is annyira meglepően – az ászanák királynőének hívnak!
 
 
Szerző: Arista (a Yogi Times cikke alapján)
Fotó: Nyul Zsuza

admin
No Comments

Post a Comment