Top

Hogyan gyakorolj 20-30-40-50-60-70 évesen?

kor_cikk

Hogyan gyakorolj 20-30-40-50-60-70 évesen?

Természetesen minél jobb az alapozás, annál magasabb szintről indulsz, ezért érdemes mielőbb elindulni egy fokozatos életmódváltás felé, aminek legfontosabb része a rendszeres mozgás! Azonban az életkoroddal óhatatlanul változik a test mozgásigénye, terhelhetősége, ezért érdemes átgondolni milyen mozgásfajta a leginkább megfelelő számodra.
 
Ha a 20-as éveidben ragyogsz:
Amennyiben már fiatalon rendszeresen gyakorolsz valamilyen mozgásformát, igazán büszke lehetsz magadra! Elég, ha odafigyelsz a gyakorlatok helyes kivitelezésére, és a fejlődés elkerülhetetlen. Amire érdemes törekedned, az a tudatosság fejlesztése, és kerüld az extrém megterhelést, ami sérülésekhez vezethet.
 
Ha a 30-as éveidet töltöd:
Egyre fontosabb a rendszeresség! Ebben a korban az anyagcsere már kezd lassulni, ezért többet kell edzened ugyanahhoz az eredményhez, mint eddig. Talán ideje a kardio helyett az intervall edzések felé nyitni, de a dinamikusabb jógairányzatok még ezeknél is hasznosabbak lehetnek.
 
Ha a 40-es éveket taposod:
A vízválasztó. Változik a zsír eloszlása a testben, sokan többet is ülünk, mint eddig, ráadásul a hormonháztartás működése is módosul, de a jó hír, hogy megfelelő mozgással még könnyen javíthatsz a fizikai állapotodon. Viszont egyre fontosabbá válik, hogy a külső megjelenés javítása helyett az egészség és a belső harmónia megteremtésére törekedj. Ha csak napi 10 perced van, az is segítség, a napi egy óra már csodákra képes!
 
Azok az 50-es évek:
Óriási előnyben vannak, akik eddigre már mindennapjaik részévé tették a mozgást! A jóga, pilates, tájcsi gyakorlása egyre hasznosabb, mert lassú mozgással, az egyensúlyt és a tartást fejlesztve dolgoztatják az egész testet, emellett lassítják az öregedés folyamatát.
Inkább gyakrabban mozogj kevesebbet, a cél pedig ne a látványos fejlődésen, hanem a test és elme fiatalosságának megőrzése legyen.
 
Ha 60-asként élvezed az életet:
Érdemes visszavenni a mozgás intenzitásából, mert a kor előrehaladtával a csontok egyre törékenyebbek, a szalagok egyre kevésbé rugalmasabbak lesznek, és az állóképesség is csökken. A lassú, meditatív jóga mellett az úszás, könnyű túra a természetben, gyógyfürdő, masszázs segíthet a legtöbbet.
 
Ha a 70-es éveidben jársz:
A könnyű, rendszeres mozgás sokszor szó szerint életmentő lehet, de legalábbis meghosszabbítja az örömteli, kiegyensúlyozott időskort. A szellemi frissesség megőrzéséhez elkerülhetetlen a megfelelő mozgás, mint a milyen a szenior jóga vagy a vízitorna. Javasolt a termálfürdők és egyéb wellness programok gyakori látogatása is.
 
Mindenkinek jó test- és tudatépítést kívánunk!
 
 
A huffingtonpost.com cikkje alapján
Fotó: Nyul Zsuzsa

admin
No Comments

Post a Comment