Top

Jógaagy

jogaagy

Jógaagy

avagy mit mond a tudomány a jógaélményről
 
Aki rendszeresen jógázik, az tisztában van azzal, hogy egészen más hangulatba és állapotba kerül a gyakorlásnak köszönhetően. Amikor a testünkkel ebben a formában foglalkozunk, nem érdekelnek minket az anyagi problémák, a napi kötelezettségek. De hogyan képes erre a jóga? Mi az a valami, aminek eredményeképp szinte egy másik dimenzióba kerülünk?
 
Felmerül még egy kérdés: tényleg “eljutunk” valahova jógázás közben, vagy inkább fogalmazhatunk úgy, hogy visszatalálunk önmagunkhoz? A jóga lényege, hogy 100 %-ban a jelenben tart, nem hagy elkalandozni, így elménk nem képes a szokásos tevékenységét folytatni: stresszelni, ítélkezni, szóval mindenfélén gondolkozni. Mondhatjuk azt is, hogy segít kapcsolatba kerülni az Univerzummal, esetleg a bennünk lévő istenivel.
 
Mára tényleg sok-sok tanulmány, kutatás bizonyítja a jóga áldásos hatásait, melyek közel sem csupán fizikai szintűek. Következtetéseik szerint a jóga tulajdonképpen egy mozgásos meditáció. Amikor gyakoroljuk, nagyon könnyen egyértelművé válik számunkra, hogy mi fontos és mi lényegtelen. És ez maga a boldogság.
 
De mi is lehet ez a jógát követő boldogságérzet?
 
Ugyanúgy, ahogyan például futásnál, a szabályos, tudatosan irányított mozgás és légzés hatására az agy szinte újjászületik. Szerotonin szabadul fel, amely oldja a szorongást, a stresszt. A jóga gyakorlásából fakadó boldogságot néha nevezik „jóga-agynak” is, ami az az állapot, amikor benne maradunk a jógában, telítve energiával, egyfajta befelé irányuló figyelemmel. Ennek lehet az a furcsa következménye is, hogy elfelejtünk megtenni hétköznapi, különben alapvető dolgokat – például kisétálunk mezítláb a stúdióból, vagy köszönés nélkül elmegyünk az ismerőseink mellett, és a felejtés ködébe merülnek a társadalom, a család által ránk erőltetett elvárások. Csak vagyunk. Létezünk.
 
A jóga boldogsága a tudomány szemszögéből
 
Neurológiai szemüveggel az agyunk egyes területei aktiválódnak, mások pedig inaktívak lesznek. Kevésbé leszünk hajlamosak szorongani és stresszelni magunkat. Az elme ekkor közvetlenebb kapcsolatba kerül a testtel, kommunikálni kezdenek egymással, így megindulhat egy egészséges információ- és energiaáramlás.
 
Az amygdalára – az agy érzelmek feldolgozásáért felelős részére – is hat a jóga, általa az érzelmeink hullámzása is csökken, illetve könnyebben kezeljük azt.
 
Milyen hozadéka van ennek a boldogságérzetnek?
 
• Eufória, hála és béke.
• Stresszoldás mentálisan és fizikálisan.
• Kapcsolat az elmével, és a tudatos irányítás képességének felismerése.
• A magunkkal és másokkal való kapcsolat javítása.
• Légzésszabályozás és egységérzet.
• Az elme felfrissülése, újraindítása – azaz nyomd meg a reset gombot!
 
Hogyan befolyásolja a jóga az elmét és a testet?
 
A meditációhoz hasonlóan a jógát nevezhetjük az idegrendszer wellness-hétvégéjének. Az agy olyan részei aktiválódnak, amelyek inaktívak szoktak lenni a hétköznapi tevékenységek közben. Tudatosabbak vagyunk, testünk folyamatosan kapcsolatban van az elménkkel, ezért könnyebben egyensúlyban maradunk.
 
Mi a tanulság? Éld meg mindezt! Jógázz, és elérheted azt a boldog állapotot, amikor megszólnak: milyen szórakozott! Hát persze, mert nem a cipőd és a bankkártyád érdekel, hanem a lét öröme. Tudd, hogy veled jó történik, a tested, a lelked, az elméd felöltődött, újraindult, pezseg és létezik. Most.
 
Forrás: A YogiApproved.com cikke alapján
Szerző: Arista

admin
No Comments

Post a Comment