Top

Óvatosan a vinyászákkal!

vinyasza_urban

Óvatosan a vinyászákkal!

viná vinyásza jógéna ászanádin na kárajét /Jóga korunta/
Ó, jógi, ne végezz ászanát vinyásza nélkül!

 
A vinyászák (a különböző pózok közti átvezetések) fő célja a test hőmérsékletének, illetve energiaszintjének emelése. Kezdőként, rossz fizikai állapotban vagy hosszabb kihagyás után, amíg az erőnléted gyengébb, a gyakorlás során valószínűleg erősen izzadsz, a légzés könnyen kapkodóvá válik, hamar elfáradsz, a mozdulatokat egyre nehezebb koordinálni. Ilyenkor lassítsd a gyakorlást, és végezz könnyebb és kevesebb vinyászát.
 
A gyakorlás célja nem az, hogy minden gyakorlatot az előírásoknak pontosan elvégezz, hanem a pillanatnyi állapotodnak megfelelő testmozgással feltölteni és harmonizálni magad minden síkon. Ha erődön felül, erőfeszítéssel gyakorolsz, az sérülésekhez vezet, erősíti az egót, az agressziót, valamint az empátia hiányát magad és mások felé.
 
A vinyászák gyakorlásánál éppúgy az egyensúlyra kell törekedni, mint az ászanák végzésénél: a túlzott erőfeszítés (radzsasz) és a túlzott renyheség (tamasz) közt minél kisebbeket ingadozva, a kiegyensúlyozottság (szattva) elérése legyen a cél.
 
Ha fejlődni szeretnél a vinyászákban, az elsődleges célod az legyen, hogy a légzés ne törjön meg: a mozdulatsor, még ha könnyített is, maradjon gördülékeny, használd a légzés erejét az izmok helyett. Amíg nem érzed, hogy már elfáradtál, próbáld a számodra egy fokkal nehezebb verziót végrehajtani, majd, ha az izmok elfáradtak, térj vissza a számodra könnyebb végrehajtási módhoz.
 
És mindig tartsd szem előtt: a légzés a kulcs!
 
Szerző: Németh Gergő
Fotó: Nyul Zsuzsa

Németh Gergő

Meggyőződésem, hogy a jóga az egyik legjobb dolog, amit tehetünk magunkért és másokért!

No Comments

Post a Comment