Top

Úgy érzem, szuper vagyok! – Jógával a szorongás ellen

joga_szorongas2

Úgy érzem, szuper vagyok! – Jógával a szorongás ellen

Üdvözletem minden kedves stresszes, olykor dühös, olykor félelemtől reszkető sorstársnak. Kerestétek már a megoldást sok helyen? Jártatok már drámára, ami esetleg valóban sokat segített, de csak az adott témában? Próbáltatok pszichológust, volt, hogy gyógyszert is írtak fel, viszont nem igazán szerettetek volna hozzászokni? Akartok egyfolytában rátalálni egyfajta belső nyugalomra vééégre? Hát akkor ne keressetek tovább, megtaláltam a bölcsek kövét, de tényleg.
 
A jóga nem egy divat. Bár tény, hogy rettentő divatos lett, ami viszont nem baj, mert így egyre többen éreznek rá jótékony hatásaira. A jóga nem egy edzés. De az is igaz, hogy edzi a testet, karban tartja, ápolja, frissíti és feltölti – ugyanakkor nem csak az izmaitok fejlődnek, hanem a lelketek-szellemetek is. A jóga életforma. A jóga felfogás és világnézet. A jóga öröm.
 
Mert mi történik, ha jógázni jársz?
 
Úgy érzed, szuper vagy!
 
Ahhoz, hogy másoknak tudj a segítségére lenni akár mentálisan, akár fizikailag, először Neked kell megtalálnod a belső egyensúlyt, harmóniát. És igen, szeretni kellene magad. Mindenhonnan az folyik, hogy hogyan, az bezzeg nem. Ne agyalj rajta, inkább menj el egy jógastúdióba és kezdd el a gyakorlást! A gyakorlás során kialakul benned egyfajta nyugalom, könnyebben működik az elfogadás, saját tempód felismerése és tisztelete.
 
Isten veled, harci kedv!
 
A frusztráció, a fáradtság és a stressz, valamint a múlton való dühöngés és a jövő miatti aggódás elegye tökéletes alapja az ellenségességnek. A jógázás a magadra figyelés esszenciája. Jár neked, ugyanakkor megérzed, hogy ez nem önzés. Pont az ellenkezője! Ha ilyen tartalmas elfoglaltságod van, és megadod magadnak az időt és figyelmet, utána másokra is sokkal jobban tudsz koncentrálni, egyáltalán kifelé nézni magadból. Megtanulhatod általa értékelni és megélni a jelent.
 
A szorongás metamorfózisa
 
A szimpatikus idegrendszer szimpatikus, de sokszor tud gátolni a haladásod rosszul rögzült reakcióival. Jógázás közben az idegrendszer átvált paraszimpatikus üzemmódra, közérthetően: idegzsába üzemmódból nyugalmi állapotba kerülsz. Amikor szorongsz, képtelen vagy reálisan gondolkodni, ilyenkor tedd magad félre. Jógázás után már hozhatsz komolyabb horderejű döntéseket. És egészen másképp látod a világot. Már egy szimpla futás feldob, a jóga pedig egyenesen átmos.
 
Testápolás felsőfokon
 
Szinte biztos, hogy érint a hétköznapi stressz, legalábbis ha nem egy tanyán éled életed teljes nyugalomban. Mivel azonban ez a nyomás sajnos a szervezeted egészére káros hatással van, tenned is kell valamit. A jóga egyfelől a mozgáson és a légzőgyakorlatokon keresztül segít abban, hogy tested minden sejtje bőven kapjon oxigént, másfelől a könnyed, jóleső mozgás oldja a testben a feszültséget, lazítja és erősíti az izmokat.
 
Ketten a depresszió ellen!
 
Mármint Te és a jóga. A depresszió sokszor pont azért galád, mert amikor eluralkodik rajtad, nem jut eszedbe semmi használható. Még az sem, hogy mondjuk imádsz biciklizni. Pedig az első kimozdító erő ebből az állapotból maga a mozgás. Tulajdonképpen bármilyen sport kiemel innen, arra az időre biztosan, amíg csinálod. A jóga, ha rendszeresen áldozol rá időt, tartósan húz ki ebből gödörből. A lassú mozgás, a fókuszálás és az erőkifejtés javítja a vérkeringést, méregtelenít, frissít és színeket fröccsent a feketeségbe.
 
Egy egészen más állapot: az anyaság
 
Anyukaként egy megterhelő helyzetben lehetsz, az örömök mellett természetesen. Valószínűleg alig alszol, több fronton teljesítesz, lelki támaszt adsz, példát mutatsz, gondoskodsz táplálékkal és odafigyeléssel, és számos problémát oldasz meg nap mint nap. Ehhez még erősebb mentális alapra van szükséged. Hogy adni tudj másnak, először magadnak kell adnod! A jóga egy olyan stabil alapot biztosít, ahonnan újult erővel indulhatsz el, és bárhogyan térsz is vissza, itt meg tudsz nyugodni. Ha nem hiszed, próbáld ki!
 
Ne habozz! A változást közvetlen környezeted is megérzi és vissza is fogja jelezni. Irány a jógastúdió!
 
 
 
Szerző: Szálka Sarolta
A cikk forrása: Yogi Times
Fotó: Nyul Zuzsa
Modell: Szél Dalma

admin
No Comments

Post a Comment