Top

Új év, új ember, új jelenlét

ujev

Új év, új ember, új jelenlét

A mindfullness természetesen nem új ötlet, de az új év remek alkalom, hogy elkezdd használni, alkalmazni is a mindennapokban. Azt már bizonyára tudod, mennyit számít a jóllét, a tudatos jelenlét megteremtésében a rendszeres jógázás és meditálás. Ha időt szánsz rá, az megtérül. Kvázi egy fantasztikus befektetés az egész.
 
A jóga mellett szokássá tehetsz néhány egyszerű gyakorlatot, ami segíthet fenntartani a jógával elért harmóniát, egyensúlyt, stabilitást.
 
Tarts szüneteket és láss!
 
Észreveszed a virágokat az utcán? Felnézel néha a felhőkre? Megcsodálod a habot a kávén, vagy a mazsolát a süteményben? Ezek apró dolgok, de színt, ízt, illatot, távlatokat hoznak az életedbe. Jelenlétet, tudatosságot.
Ha épp a munkahelyedre mész, beiktathatsz egy kis kerülőt. Lehetsz akárhol, minden városnak van olyan pontja, ahol rápillanthatsz valamire, ami feltölt: egy tó, egy kút, egy dombtető, egy torony, egy park… És mikor kirándultál a környéken utoljára?
 
Lélegezz!
 
Néha már azt hiszed, elengedted a kontrollt. Könnyedén éled az életed, szuper! Egészen addig, amíg nem történik valami váratlan. Akkor dől az egész. De van egy pillanat a váratlan történés után, és a pánikba esés előtt. És ez pont elég. Ebben a pillanatban felismerheted, hogy „én vagyok én”, és hogy valami éppen változik, és ahelyett, hogy a kontrollvesztés miatt megijednél, tudatossá válhatsz, magadra nézhetsz és a helyzetre – és jön a légzés. Nagy levegő be, lassan, majd ki. A pániknak esélye sincs, nyugodtan veszed tudomásul, hogy csak egy másik vágányon vagy, de minden rendben. Éber vagy és elfogadod a változást.
 
Figyelj magadra!
 
Olyan dolgokkal foglalkozz, amelyek érdekelnek, feltöltenek. Válassz! Van választásod! Ismerd fel a korlátaid – ha tudatos vagy, ez menni fog – és legalább néha engedd le a pajzsod. Olyan társaságot, helyet keress, ahol jól érzed magad. Ahol csak a stressz szinted növekedett, oda ne menj, nem kell ilyen tekintetben “edzeni” magad. Mindenre nem kell igent mondani, de mindenre nemet sem érdemes. Érezd meg, mi könnyű számodra, és mi nehéz. Az előbbi lesz az utad. A szó nem a kihívás-mentességet jelenti, hanem az irányt, ami jobban vonz.
 
A legegyszerűbb légzőgyakorlat
 
Ülj le 5 percre minden nap, csukd be a szemed, fókuszálj a légzésedre. Amikor a légzésedre figyelsz, akkor már kijöttél a fejedben zajló drámából.
 
Az elme folyamatosan sertepertél, mindig jár valamin. Tervez, aggódik, gondolkodik, de szükségünk van arra, hogy a jelenben is legyünk, mert így tudunk kapcsolódni a világban minket körülvevő dolgokhoz a jelen pillanatban. A gyakorlat közben az idő lelassul és leválaszt minket aggódásainkról.
 
Próbáld ki ezt a végtelenségig egyszerű gyakorlatot és figyeld meg, mit hoz neked:
 
• keress egy kényelmes pozíciót ülő helyzetben
• csukd be a szemed, vagy nézz ki egy pontot
• koncentrálj a légzésedre
• figyeld a belégzést
• figyeld a kilégzést
• minden ki- és belégzésnél lassan számolj 3-ig
• ha elkalandozol, térj vissza a számoláshoz és kezd újra.
 
 
Szerző: Szálka Sarolta
Forrás: Yogtimes

Németh Gergő

Meggyőződésem, hogy a jóga az egyik legjobb dolog, amit tehetünk magunkért és másokért!

No Comments

Post a Comment